Menighed i vækst søger udadvendt præst

Vil du være med til at lave kirke på mange forskellige måder i vores nye bygning midt i byen?
Vi er en kirke, der er vokset fra få familier der, i 1996, drømte om en familievenlig kirke, til en menighed med 250 medlemmer fra 0-87 år. Vi har et godt lokalt ry og tillidsfuldt samarbejde med mange i byen. Det er her vi også har brug for dig.

Vi har mange velfungerende aktiviteter, der rammer bredt i vores nærområde, ud i byen og med ny bygning er der stor mulighed for flere aktiviteter. Er du igangsætter og optaget af mennesker, god til at lede, motivere og udruste frivillige? Så er stillingen som præst måske noget for dig. Det er en fordel hvis du er teolog, men ikke et krav.

Om Odder Frimenighed

Odder Frimenighed er en evangelisk-luthersk frimenighed, tilknyttet Dansk Oase. Vi er en menighed på 250 personer, der mødes til gudstjeneste om søndagen og derudover har vi aktiviteter i ugens løb for både børn, unge og voksne. Vi tror, at Bibelen er Guds ord til os i dag, og at det er relevant og brugbart i vores hverdag. Gennem større og mindre fællesskaber ønsker vi, at det glade budskab om Jesus må nå vores naboer, kollegaer, studiekammerater og hvem vi ellers omgås i dagligdagen.

Vi har bygning, som skal være kirke og anvendes til andre kulturaktiviteter i Odder. Du bliver del af et team hvor der i forvejen er en præst, børne- og ungdomsmedarbejder, administrativ medarbejder, diakonimedarbejder og dertil et par frivilligt ansatte.

Om dig

• Dit hjerte banker for at flere mennesker til komme til personlig tro på Jesus. Du har kendskab til karismatisk luthersk teologi og kender Helligåndens virke.
  • Du kan igangsætte og facilitere nye initiativer. Du brænder efter at fylde en ny bygning op med gode og engagerende aktiviteter, både for menigheden selv, men også i samarbejde med andre i Odder.
  • Du har øje for det enkelte menneske, livets mangfoldighed og udfordringer. Du har erfaringer fra diakonalt arbejde.
  • Du kan ”vise vejen”, dvs. lede, motivere og udruste mennesker. Du kan arbejde selvstændigt og samtidig arbejde sammen med og lede frivillige teams.
  • Du har en tillidsvækkende ledelsesstil og formår at være nærværende i et job med en stor kontaktflade. Du er god til at formidle.
  • Du er grundfæstet i bibelen og kan gennem din undervisning involvere og samle menigheden.
  • Du ønsker at deltage i menighedens aktiviteter og liv. Det vil være en fordel, hvis du vil bosætte dig i Odder.

Om dine opgaver

• Aktivt at udvikle menighedens liv ud i byen, i samarbejde med mennesker og organisationer i lokalsamfundet
  • At have fokus på og udvikle diakonale aktiviteter, i og udenfor menighedens lokaler
  • At understøtte og udvikle den store frivillige indsats, der sker i menigheden.
  • At virke som præst med forkyndelse, sjælesorg og kirkelige handlinger.

Om stillingen

Stillingen er som udgangspunkt på halv tid. Der vil være mulighed for flere timer med opgaver af mere administrativ karakter.

Løn og ansættelsesvilkår efter gældende retningslinjer. Der er ikke tilknyttet tjenestebolig til stillingen, men menigheden vil være behjælpelig med at finde relevant bolig.

Om ansættelsesforløbet

Ansøgning, CV samt kopi af relevante eksamenspapirer sendes til formand@odderfrimenighed.dk

Ansøgningsfrist 28. marts 2022
Yderligere oplysning fås hos Elisa Morberg Wejse, præst i Odder Frimenighed: mobil 20810189 eller Elisabeth Buch Dahl, menighedsrådsformand: mobil 30279063.